dijous, 9 de gener del 2014

CÓRRER, UN ESTIL DE VIDA

(TRADUCCIÓN AL CASTELLANO AL FINAL DEL ARTÍCULO)

Avui ha estat un bon dia. No un gran dia, però sí que ha estat bo. I això ja em val.
Sumo sis dies d'exercici, anant al gimnàs, fent esport i, en definitiva, suant la cansalada. Això sí, no he corregut, ni un sol metre. Però estic content (llegeixo això últim que acabo d'escriure i em costa creure que hagin estat els meus dits, els que han teclejat aquesta darrera frase). Com hem canviat, Sebas!!!
No, és cert. Cada dia que passa em trobo millor, augmento l'estona a l'el·líptica, els quilòmetres a la bicicleta estàtica i la distància en el simulador de rem...Cada dia que passa descobreixo una nova màquina per exercitar algun múscul oblidat. Éspecialment, però, estic reforçant isquiotibials, bíceps femoral, quàdriceps i vast intern. 
Una de les costants que s'han repetit en aquesta última setmana és la d'haver-me de frenar. Posar fre a les ganes que tinc de córrer, aguantant un matí més sense fer-ho, per (quan arribi el dia) fer-ho amb plena confiança d'estar recuperat.
I sé que ja queda molt poc. O això penso. Les sensacions són bones i crec que ho estic fent bé.
Avui, a més, m'han donat els resultats de la ressonància magnètica. Tot i que s'ha confirmat la condromalàcia rotuliana que m'havia 'endevinat' en Mario Navarro, és de caràcter lleu (grau 1, de 0 a 4). I des que em vaig sotmetre a la prova han passat ja vint dies. Vint dies de bondat que han evolucionat positivament.
El que tinc clar és que quan em recuperi d'aquesta lesió, passi el temps que passi, seguiré anant al gimnàs. Fa temps que sóc conscient de la importància del treball muscular per prevenir lesions, però em feia falta una empenta per entrar-hi. Ja ho he fet. Val la pena que aprofiti l'embranzida. L'embranzida...i la lliçó: mai és tard per aprendre. Córrer no és només calçar-se les vambes i sortir al carrer o a la muntanya. Córrer també és menjar bé, dormir bé, estirar bé, recuperar bé...Al cap i a la fi, córrer (com jo ho entenc) és un estil de vida.

CORRER, UN ESTILO DE VIDA
Hoy ha sido un buen día. No un gran día, pero sí que ha sido bueno. Y esto ya me vale. 
Sumo seis días de ejercicio, de ir al gimnasio, hacer deporte y, en definitiva, sudar la gota gorda. Eso sí, no he corrido ni un solo metro. Pero estoy contento (leo esto último que acabo de escribir y me cuesta creer que hayan sido mis dedos los que han tecleado esta frase). Cómo hemos cambiado, Sebas!!!
No, es cierto. Cada día que pasa me siento mejor, estoy aumentando el tiempo en la elíptica, los kilómetros sobre la bicicleta estática y la distancia en el simulador de remo...Cada día que pasa descubro una nueva máquina para ejercitar algún músculo olvidado. Especialmente estoy redorzando isquiotibiales, bíceps femoral, quádriceps y vasto interno.
Una de las cosntantes que se han repetido esta última semana es la de tenerme que frenar. Poner freno a las ganas que tengo de correr, aguantar una mañana más sin hacerlo, para (cuando llegue el día) volver con plena confianza de estar recuperado.
Y sé que ya queda muy poco. O eso pienso. Las sensaciones son buenas y creo que lo estoy haciendo bien.
Hoy, además, me han dado los resultados de la resonancia magnética. A pesar de que se ha confirmado la condromalacia rotuliana que m'había 'adivinado' Mario Navarro, es de carácter leve (grado 1, de 0 a 4). Y desde que me sometí a la prueba ya han pasado veinte días...Veinte días de bondat que han evolucionado positivamente.
Lo que tengo claro es que cuando me recupere de esta lesión, pase el tiempo que tenga que pasar, seguiré yendo al gimnasio. Hace tiempo que soy consciente de la importancia del trabajo muscular para prevenir lesiones, pero necesitaba un empujoncito para entrar. Ya lo he hecho. Merece la pena aprovechar el empuje. Eso...y la lección: nunca es demasiado tarde para aprender. Correr no es sólo calzarse las zapatillas y salir a la calle o a la montaña. Correr también es comer bien, dormir bien,estirar bien, recuperar bien...Al fin y al cabo, correr (de la forma que yo lo entiendo) es un estilo de vida.