divendres, 31 de març del 2017

EN TRES MESOS, MÉS QUILÒMETRES QUE EN TOT L'ANY PASSAT

(Traducción al castellano al final del artículo)

És un bon senyal, no?
L'any passat a aquestes alçades tot just feia, amb sort, entrenaments de 6 quilòmetres. A poc a poc em vaig anar posant a to i vaig anar augmentant la distància de les sessions. Vaig acabar l'any acumulant 772 quilòmetres, una bona xifra que, ara, en aquests primers tres mesos de 2017, ja he superat amb escreix i ja en sumo 868. A tenir en compte, a més, la recentement estrenada paternitat que m'impedeix disposar de tot el meu temps (tot i que en aquest sentit cal reconèixer que la Paz m'ho està posant molt fàcil).

Preparo el Challenge Madrid, que es disputarà el 24 de setembre, un repte de dimensions totalment desconegudes per a mi, per al qual vaig robant temps al temps. Bàsicament, però, la feina que he pogut anar fent, fins ara, ha estat en la disciplina atlètica. Dues mitges maratons disputades (una tercera en un entrenament) i dues tirades de 25 quilòmetres em comencen a donar una mica de resistència.
En natació, els 3.800 metres els afronto com un terreny pantanós. Fins l'any passat mai havia nedat més de dos mil metres seguits. La setmana passada vaig arribar fins als 2.600 i,  a poc a poc, vull anar assaborint el que suposa superar l'hora a l'aigua...i els 3.000 metres. Però són paraules majors, que aniran arribant amb el temps.

El gran problema arribarà amb la bicicleta, que m'ocupa massa temps en desplaçaments i entrenaments efectius. En Mati em va deixar un "rodillo" però no el puc adaptar a les rodes amb frens de disc de la meva bicicleta. Així que no puc fer entrenament indoor. Dels normals, els que es fan a la carretera, només n'he pogut fer 6 en tot el 2017 i en només una ocasió vaig superar els 100 quilòmetres. Preocupant.

El millor de tot és que encara falten una bona colla de mesos.
El pitjor de tot és que no fa pinta que la meva vida actual em permeti, en un futur pròxim, gaires més aventures sobre les dues rodes. Intentaré aprofitar bé aquelles que vagin sorgint.


EN TRES MESES, MÁS KILÓMETROS QUE EN TODO EL AÑO PASADO

Es una buena señal, no?
El año pasado, a estas alturas de temporada sólo hacía, con suerte, entrenamientos de 6 kilómetros. Poco a poco me fui poniendo a tono y fui aumentando la distancia de las sesiones. Acabé el año acumulando 772 kilómetros, una buena cifra que, ahora, en estos tres primeros meses de 2017, ya he superado holgadamente y sumo 868. Hay que tener en cuenta, además, mi recientemente estrenada paternidad, que me impide disponer de todo mi tiempo (aunque en este sentido tengo que reconocer que Paz me está facilitando mucho las cosas).


Preparo el Challenge Madrid, que se disputará el 24 de septiembre, un reto de dimensiones totalmente desconocidas para mí, para el que voy robando tiempo al tiempo. Básicamente, hasta ahora he trabajado mucho la disciplina atlética. Dos medios maratones disputados (un tercero en un entrenamiento) y dos tiradas de 25 kilómetros me empiezan a dar un poco de resistencia.
En natación, los 3.800 metros los afronto como un terreno pantanoso. Hasta el año pasado nunca había nadado más de dos mil metros seguidos. La semana pasada llegué hasta los 2.600 y, poco a poco, quiero ir saboreando lo que supone nadar más allá de una hora...y llegar hasta los 3.000 metros. Pero son palabras mayores, que irán llegando con el tiempo.

El gran problema, ya lo veo venir, llegará con la bicicleta, que me ocupa demasiado tiempo en desplazamientos y entrenamientos efectivos. Mati me dejó un rodillo, pero no lo puedo adaptar a las ruedas con frenos de disco de mi bicicleta. Así que no puedo hacer entrenamientos indoor. De los normales, los que se hacen en la carretera, sólo he podido hacer 6 en todo el 2017 y únicamente en una ocasión superé los 100 kilómetros. Preocupante.

Lo mejor de todo es que todavía faltan un buen puñado de meses.
Lo peor de todo es que no tiene pinta de que mi vida actual vaya a permitirme, en un futuro próximo, muchas más aventuras sobre las dos ruedas. Intentaré aprovechar bien aquellas que vayan surgiendo.