diumenge, 30 d’octubre del 2016

ÒPTIM CAP DE SETMANA

(Traducción al castellano al final del artículo)

Després d’estrenar-me en les triatlons fent-ne dues en tres setmanes, aquest cap de setmana l’encarava amb ganes d’agafar la bicicleta i fer una bona sortida. Trobava a faltar una bona suada, sense exigències de ritme però amb desnivells interessants. M’agrada pujar ports de muntanya. M’encanta!!! Tant si els faig a bon ritme com si em mantinc a una marxeta còmode.
Ahir vaig elegir aquesta segona opció, en la ruta que vaig fer des de Miraflores de la Sierra. 86 quilòmetres amb tres ports (Morcuera, Navafría i Canencia) i un desnivell positiu acumulat de mil nou-cents metres. Vaig patir en el primer, vaig gaudir en el segon i vaig arribar amb el ganxo en el tercer. Les sensacions van ser molt bones, però el ciclisme, si és compartit, em diverteix més que en solitari.

No és el mateix que l’atletisme, que ja m’agrada córrer sol. Avui he anat a la cursa Madrid También Solidaria, que es feia al barri de Valdebebas, al costat de la ciutat esportiva del Reial Madrid. Vaig assabentar-me de la cursa massa tard per inscriure’m, però des de l’organització em van informar que abans de la sortida hi hauria opció per fer-ho. Ho devien dir a molta altra gent, ja que quan érem a punt de donar les nostres dades (en Javi Gil i jo) hem tingut la mala sort que s’han acabat els dorsals. Amb el permís pertinent hem pres la sortida.
No tenia intenció de buscar cap temps concret, ja que hi arribava amb les cames carregades per l’esforç d’ahir, però em valia tot el que s’apropés a 38’40”. De sortida, en baixada, he anat bastant fort. Et deixes endur pel pendent i confies no pagar-ho al final. A partir del quilòmetre tres m’he estabilitzat, tant en la posició de cursa com en el ritme (uns agradables 3’45”-3’50” cada parcial). Com que tot el que baixa, després puja...l’últim quilòmetre ha estat ascendent, així que ho he acabat pagant una mica. Tot i així, si hagués competit amb dorsal hauria quedat novè. El temps final, 36’27”, cal agafar-lo amb pinces, ja que hem corregut 400 metres menys. L’extrapolació a un 10.000 deixaria el temps en uns interessants 38’00”, que em mantenen en una molt bona progressió.


ÓPTIMO FIN DE SEMANA

Tras mi estreno en los triatlones, con dos carreras en tres semanas, este fin de semana me apetecía coger la bicicleta y hacer una buena salida. Echaba de menos una buena paliza, sin exigencias de ritmo pero con desniveles interesantes. Me gusta subir puertos de montaña. Me encanta!!! Tanto si los hago a buen ritmo como si me mantengo a una marcheta cómoda.

Ayer elegí esta segunda opción, en la ruta que hice desde Miraflores de la Sierra. 86 kilómetros con tres puertos (Morcuera, Navafría y Canencia) y un desnivel positivo acumulado de 1.900 metros. Sufrí en el primero, disfruté en el segundo y llegué con el gancho en el tercero. Las sensaciones fueron muy buenas, pero el ciclismo, si esen compañía, me divierte más que en solitario.
No es lo mismo que el atletismo, deporte que me gusta practicar yendo solo. Hoy he ido a la carrera Madrid También Solidaria, que se hacía en el barrio de Valdebebas, al lado de la ciudad deportiva del Real Madrid. Me enteré de la prueba demasiado tarde para inscribirme, pero desde la organización me informaron que antes de la carrera habría opción de hacerlo. Se lo debieron decir a muchos más, pues cuando nos tocó el turno de dar nuestros datos (fui con Javi Gil), tuvimos la mala suerte de que se acababan de quedar sin dorsales. Con el permiso pertinente, hemos tomado la salida.

No tenía intención de ir a buscar ninguna marca concreta, ya que llegaba a la carrera con las piernas cargadas por el esfuerzo del día anterior, pero me valía cualquier cosa que se acercase a 38’40”. De salida, en bajada, he ido bastante fuerte. Te dejas llevar por la pendiente y confías no pagarlo al final. A partir del kilómetro 3 me he estabilizado, tanto en la posición de carrera como en el ritmo (unos agradables 3’45”-3’50” cada parcial). Pero como todo lo que baja...luego sube, el últimio kilómetro ha sido ascendente, así que lo he acabado pagando un poco. Aún así, si hubiese competido con dorsal habría quedado noveno. El tiempo final, 36’27”, hay que cogerlo con pinzas, ya que hemos corrido 400 metros menos. La extrapolación a un 10.000 dejaría el tiempo final en unos interesantes 38’00, que me mantienen en una muy buena progresión.