dilluns, 7 de gener del 2013

SÓN COSES DE L’EDAT

No tot havia de ser dolent. Les conseqüències de fer-se gran no només són negatives. De tant en tant, tot i tot, també et pots endur una alegria, com m’ha passat a mi aquest matí, a Tres Cantos, un poble de la zona nord de Madrid on, aquest matí, s’ha disputat la Vuelta Pedestre, una cursa d’asfalt de 15 kms.
En un començament  no tenia intenció de participar-hi, ja que dissabte ja havia competit a la Cursa de Reis, però havia descansat bé i m’hi he apropat, per fer un entrenament atractiu. Mentida. Els entrenaments són entrenaments i les curses, curses. Des del moment en què he pagat la inscripció i m’he penjat el dorsal al pit he estat plenament conscient que aniria competir. I a fe que he competit.
A Tres Cantos hi he anat amb la Paz i en José Luis Guerrero, amic i company de feina, al Diario As. Feia un fred que convidava molt poc a córrer: -1ºC!!!

He sortit amb uns guants finets, patint que m’acabarien fent nosa, però puc dir que han fet el seu servei. Des del tret de sortida que he buscat anar ràpid. Ben aviat hem format un grupet de quatre o cinc corredors, on n’hi havia tres de locals. Un d’ells s’ha convertit en la meva parella de ball a la cursa i gran rival. Es diu Jesús Antonio Cambronero i segons podia comprovar en cada rotonda, és un paio popular a Tres Cantos. Amb el pas dels quilòmetres m’he fixat que els que el saludaven eren els policies que controlaven el trànsit...els seus companys de feina. El paio, policia local de Tres Cantos, ha passat al relleu en diverses ocasions i ens hem entès força bé. Junts hem avançat algunes posicions fins que, cap al km.13 he decidit buscar fortuna en solitari i he intentat desempallegar-me’n. He obert un petit forat, però la cosa no s’ha decidit del tot fins la volta a la pista. Amb només cinc segons de marge he aconseguit mantenir la posició. Quina? La dotzena. El número em satisfà, tot i que no em diu gran cosa. El millor del cas ha estat que, sense saber-ho, en Jesús Antonio i jo lluitàvem per un lloc al podi. Una d’aquelles coses en les quals, amb el pas dels anys, ja no penses. Però avui ha estat així. Una subcategoria anomenada “Veterans A” m’ha fet reviure sensacions que ja tenia oblidades. He corregut a una mitjana de 3’39”/km. 
 No sóc ni millor ni pitjor que ahir. Però no enganyaré a ningú si dic que, avui em sento una miqueta millor. I aquesta nit dormiré com un nen.


COSAS DE LA EDAD
No todo iba a ser malo, no? Las consecuencias de hacerse mayor no sólo son negativas. De vez en cuando, a pesar de todo, también puedes llevarte una alegría, tal y como me ha pasado a mí esta mañana, en Tres Cantos, un pueblo de la zona norte de Madrid donde esta mañana se ha disputado la Vuelta Pedestre, una carrera de asfalto de 15 kms.
En un principio no tenía intención de participar, ya que el sábado había competido en la Carrera de Reyes de la Fundación Solventia. Pero había descansado bien, así que he decidido ir y hacer un entrenamiento atractivo. Mentira!!! Los entrenamientos son entrenamientos y las carreras, carreras. Desde el momento en el que he pagado la inscripción y me he colgado el dorsal en el pecho era consciente de que saldría a competir. Y, ciertamente, sí que he competido. 
A Tres Cantos he ido con Paz y con José Luis Guerrero, amigo y compañero de trabajo, del Diario As. Hacía mucho frío, -1ºC, una temperatura que invitaba muy poco a correr. 
He salido con unos guantes finos que tengo, preocupado por si me acabarían molestando…pero han acabado siendo muy útiles. Des del disparo de salida he querido ir rápido. Muy pronto se ha formado un grupete de 4 o 5 corredores, en el que había tres locales. Uno de ellos se ha convertido en mi pareja de baile de la carrera, así como también en mi gran rival. Se llama Jesús Antonio Cambronero y como he podido ir comprobando al paso por las rotondas, es un tipo popular en Tres Cantos. Con el paso de los kilómetros me he dado cuenta de que los que le saludaban eran los policías que estaban controlando el tráfico…sus compañeros de trabajo. El tipo, policía local de Tres Cantos, ha pasado al relevo en varias ocasiones y nos hemos entendido bastante bien. Juntos hemos avanzado algunas posiciones hasta que, hacia el kilómetro 13, he decidido probar suerte en solitario y he intentado la escapada. He abierto un pequeño hueco pero la cosa no se ha decidido hasta la vuelta final en la pista de atletismo.Con sólo cinco segundos de margen he logrado mantener la posición. Cuál? La duodécima. El número em satisface, a pesar de que no me dice gran cosa. Lo mejor del caso es que, sin saberlo, Jesús Antonio y yo luchábamos por un lugar en el podio. Una de esas cosas en las que, con el paso de los años, dejas de pensar. Pero hoy ha sucedido así. Una sub-categoría llamada “Veteranos-A” me ha hecho revivir sensaciones que tenía profundamente olvidadas. En una carrera repleta de toboganes he corrido a una media de 3’39”/km. 
No soy ni mejor ni peor que ayer. Pero tampoco quiero engañar a nadie: hoy me siento un poquito mejor. Y esta noche dormiré como un niño.

3 comentaris:

angel ha dit...

Sebas, di la verdad. Lo habias pedido a los Reyes, y estos no fallan a los que han sido buenos.

Raúl Muñoz ha dit...

Ser el millor (o dels millors) en una categoria d'una cursa té molt mèrit perquè sempre hi ha gent que corre molt. Vagis on vagis sempre hi ha algú ben preparat. I et dic una altra cosa, en algunes curses no és cap avanatatge "ser gran" perquè el nivell dels veterans sovint és igual o millor que els sèniors.
Per tant, enhorabona i a gaudir del premi.

Sebas Guim ha dit...

angel-La verdad es que me apetecía volver a subir a un podium, aunque si lo hubiera pedido a los Reyes, quizás me habría dejado cuarto, jeje. Gracias.
Raúl-Tens raó, sempre hi ha gent preparada, així que quan et toca ser un dels elegits...gaudeix-ne. Gràcies.