dimarts, 9 d’abril del 2013

DESPERTAR MÚSCULS I ARTICULACIONS DEL PEU AMB LES ASICS EXCEL 33

Ja ho sé que sona a clàssic i repetitiu. Malgrat el risc de caure en un tema molt comentat dins de la comunitat atlètica, jo també (i ara ho puc dir) he entrat en el natural running.
Com a molts altres corredors, el llibre Nascuts per córrer, d'en Christopher McDougall, em va obrir els ulls. Tenim la musculatura del peu adormida, sense activitat, excessivament sobreprotegida. I quan sortim de la normalitat o exposem el nostre cos a un exercici diferent (quantitativa i qual.litativament), caiem com mosques a formar part del nombrós grup d'atletes lesionats. Asics ha creat una vamba amb una sèrie de particularitats que la fan única al mercat.
El minimalisme està de moda, però el que busca la marca japonesa no és treure esmorteïment en els impactes sinó ajudar al peu a fer el moviment que faria, de forma natural, si no estigués dins d'una vamba. I això ho aconsegueix amb les ranures perpendiculars que divideixen la sola diagonalment. És el que es coneix com FluidAxis i el que fa és evitar pronació i supinació i, per tant, els moviments de rotació del genoll.
La tecnologia m'ai ha lligat gaire amb mi. Puc dir, sense posar-me vermell, que no hi entenc. Sí que tinc clar, però, el concepte, la idea general. I jo anava buscant, fa temps, alguna cosa com les Excel 33. Però totes les expectatives es van quedar curtes quan me les vaig posar, la sensació de comoditat és molt gran i, a més, són lleugeres.
El problema que tenen és que cal saber com utilitzar-les. mai pot ser una sabatilla de rodatge, més a viat ha de ser una eina complementària dels entrenaments, per reforçar músculs i articulacions del peu. Les vaig estrenar dissabte i avui he repetit. No voldria precipitar-me però tinc la sensació que he trobat la vamba que m'ajudarà a deixar les lesions en un segon terme.

2 comentaris:

Guillem ha dit...

Sebas, dius al final que "mai pot ser una sabatilla de rodatge".

Què vols dir amb això?
Quin hauria de ser l'ús que se li hauria de donar?
No es recomanable utilitzar-la a diari sigui quin sigui l'entrenament?

Sebas Guim ha dit...

Hola Guillem.
En principi no està pensada com una vamba de rodatge, no.
Es tracta d'enfortir articulacions i músculs i no podem passar de zero a cent. Per això recomanen combinar-les amb les habituals.
La idea és començar fent 15' un parell o tres de dies a la setmana. No abusar-ne.
Jo confio que em funcionin...
Sort!!!