dimecres, 17 d’abril del 2013

UN PREMI, PER A MI?

M'agrada escriure, això crec que no fa falta que ho digui. Sempre ho he fet, des de ben petit, quan tenia el meu diari privat, on escrivia les meves vivències personals. Un munt d'anys després vaig convertir-me en blocaire, amb el http://maratodonostia.blogspot.com.es/, un conjunt de textos que vaig anar escrivint per  motivar-me de cara a la Marató de Sant Sebastià de 2007, on tenia intenció de millorar la meva marca, 2h35'58", un temps que mai més he tornat a fer. El bloc va tenir una vida curta, de menys de quatre mesos, del 17 de juliol al 4 de novembre, dia en què em vaig donar per vençut, incapaç de superar una lesió.
Un any després reprenia l'escriptura amb aquest Tornar a Córrer i ja gairebé fa cinc anys que explico les meves batalletes. Les escric per a mi, com un pensament que faig públic i que, de tant en tant, m'agrada revisar (les sensacions abans d'una cursa, les lesions, els dubtes, les alegries, les emocions...M'agrada veure les coses des d'una altra perspectiva). Però també és cert que, sense ser-ne del tot conscient, fa un temps que vaig començar a escriure algunes entrades destinades als possibles lectors. Molts o pocs, n'hi ha que m'han anat seguint en aquest camí i que, sense que ens coneguéssim personalment, han patit i gaudit al mateix temps que jo ho feia.
El que no m'esperava era que algú es fixés en mi a l'hora d'entregar un premi.
Però resulta que això s'ha produït. És un premi singular, el Liebster Award. Es tracta d'un guardó que té com a objectiu donar difusió a blocs de nova creació (no és el meu cas) o que tinguin menys de 200 seguidors (clarament no arribo a aquesta xifra). És una forma de motivar l'autor a seguir posant il.lusió en aquesta feina. La connotació que fa més especials aquests premis és que els concedeix un altre blocaire. En el meu cas, estem parlant del meu amic Benjamín Recacha. Amb ell vaig compartir moltes coses en l'època universitària i, una pila d'anys després, també segueixo compartint la passió per escriure. En Benja, des de la seva Recacha, va elegir el meu bloc, així que per a ell va el meu agraïment.
Val a dir que el Liebster Award no és teu fins que no compleixes els següents requisits:
-respondre 11 preguntes de la persona que t'ha nominat.
-elegir 11 blocs (que tinguin menys de 200 seguidors) que vulguis nominar.
-escriure 11 preguntes noves que hauran de respondre els nous nominats.
-seguir el bloc de la persona que t'ha nominat, així com els blocs a qui tu concediràs el Liebster, sense repetir nominacions.
-informar-ne els elegits (que per rebre el seu guardó hauran de confirmar que han rebut la nominació).

El qüestionari d'en Benja:

1. Per què vas decidir tenir un bloc i quan el vas començar?
Córrer és el que més m'agrada fer, és la meva vida. I quan corro em passen moltes coses pel cap. La idea inicial era deixar escrites aquelles sensacions que em produeix el fet de córrer, ja sigui en forma de motivació o per un aprenentatge futur, tant per a mi, com per a aquells que estiguin començant a córrer i els pugui servir de guia. El primer boc el vaig començar a escriure l'estiu del 2007.

2. Què t'aporta tenir un bloc?
M'allibera els pensaments. És la meva plataforma i hi poso allò que jo vull. Sense censures.
3. D'on sorgeix la inspiració per escriure?
Tan bon punt surto d'un entrenament il.lusionant com d'un calçat nou o d'un petit refredat. Potser d'un comentari en una xerrada informal amb altres corredors o d'una notícia atlètica que s'ha produït.
4. Qui és aquella persona que t'agradaria que entrés en el món dels blocaires?
En Santi Castán. És un pou de saviesa, dibuixa de meravella i s'expressa molt bé. Probablement em diria que no té temps per escriure. L'entenc, però estic convençut que, el seu, seria un gran bloc.

5. Com planifiques els continguts del bloc?
Va una mica en funció del meu estat d'ànim en relació amb l'atletisme. Si estic en bona forma estic positiu: escric molt. Si afronto una cursa important, estic il.lusionat: escric molt. Si estic lesionat intento no fer-me pesat amb continguts negatius i escric sobre altres qüestions. Però certament he de reconèixer que no planifico els continguts.
6. WordPress o Blogger?
Quan em vaig decidir a escriure només coneixia Blogger. Totes dues em semblen bones plataformes.

7. Quina és la teva xarxa social preferida?
Em meravella el volum informatiu que és capaç d'oferir-te twitter. El problema és que una bona història pot perdre's en cinc minuts. Cal saber què llegir.
8. Hi ha alguna història sobre la qual voldries escriure però per alguna raó no goses? Confessa!
No, com a mínim de forma conscient. Al Tornar a Córrer hi escric allò que em ve de gust, en relació amb l'atletisme. No m'amago: odio el dopatge i els esportistes que es dopen. Però no em fa res criticar-los.

9. Respons els comentaris que et deixen al bloc?
Sempre, a tots. Escric per a mi, però valoro la gent a qui l'interessen les meves coses.

10. PC o Mac?
Sóc poc d'ordinadors, el que tinc és un PC.

11. En els moments de desconnexió què t'agrada fer?
Llegir, anar a la muntanya, fer un bany a la platja, viatjar...Però la meva autèntica passió és, amb majúscules, CÓRRER
Les meves nominacions van dirigides als següents blocs:
'Vive tu sueño y no sueñes tu vida', de Raúl Romero http://romerorm.wordpress.com/
'Dos sarrios con mochila', de Marta Viladot i Dani Calleja http://martaviladotydanielcalleja.blogspot.com.es/
'El blog d'en Xavier Bonastre', d'en Xavier Bonastre http://xbonastre.blogspot.com.es/
'La república del running', de José Manuel González Pacheco http://runningdv.wordpress.com/
'Aventures i desventures d'una romanesa a Catalunya', de Catalina Ionescu http://romanesa.blogspot.com.es/
'galopaquegalopa', de David Calaburra http://galopaquegalopa.blogspot.com.es/
'Siris', de Paz Rodríguez, http://sirispaz.blogspot.com.es/
'The life of a Corporete Athlete', de Francesc Guim http://corporate-athlete.blogspot.com.es/
'Sensaciones en carrera', d'Amaya Sanfabio http://amayasanfabio.blogspot.com.es/
'carrerasdelmundo.com', de Marc Roig http://carrerasdelmundo.blogspot.com.es/
'sergivicente 3.1', de Sergi Vicente http://sergivicente.blogspot.com.es/

Algunos de los nominados puede que no entiendan el catalán, que no se preocupen, les traduciré el contenido.

Enhorabona als guardonats i...a seguir escrivint (vosaltres), que jo he de...tornar a córrer. ;-)

5 comentaris:

Jordi ha dit...

Enhorabona!

Agafa'm si pots ha dit...

Enhorabona Sebas! Un premi merescut. A seguir escrivint doncs.

Salut!

david ha dit...

Gràcies Sebas, tot un honor i un privilegi que un matat com jo hagi estat escollit per tu.
M'ho miraré.
Vaig voler enredar a companys de la feina per fer la trailwalker però no va colar...
I a veure si coincidem un dia i la fem petar.

amayasanfabio ha dit...

Muchas gracias Sebas! ;-)

Raúl Muñoz ha dit...

Una motivació més, ho trobo molt encertat.