diumenge, 18 d’agost del 2013

2ª ETAPA DEL GUADARRAMA TRAIL, DESCOBREIXO LA PEÑOTA

TRADUCCIÓN AL CASTELLANO AL FINAL DEL ARTÍCULO

Sense càlculs previs, simplement em vaig posar a córrer, seguint el circuit del Guadarrama Trail. Ja ho vaig fer així al Trail de Peñalara i penso que és una bona manera d'entrenar-me. Sortir, avançar, provar-te, tornar.
Si l'altre dia, amb  en David Castaño, vam fer des de l'Escorial fins al refugi de Salamanca, ahir vaig reprendre la ruta.
Vaig deixar el cotxe a l'alto del León, al port de Guadarrama, i vaig desfer camí (cap a l'oest) per anar al punt fins on havia avançat en la primera etapa de reconeixement. Des d'allà vaig tornar a baixar cap al port. En el trajecte es passa per Cabeza Lijar, un punt que marca el límit provincial d'Àvila, Segòvia i Madrid, i en què hi ha un mirador excel·lent. Una mica més endavant, després de creuar la N-VI, vaig pujar cap a la Peñota (1940 metres). Aquesta ascensió, desconeguda per a mi, em va sorprendre de mala manera. La part final és un seguit de rocs que impedeixen córrer i desgasten moltíssim. Em van recordar a l'últim tram de Peñalara. No es fa pesat si vas de passeig, però en cursa ja sé que serà un dels punts delicats de la prova. L'he marcat amb una X ben gran.
Des de la Peñota, si mires cap a l'est, es poden veure la Bola del Mundo i la Maliciosa, dos passos complicats que també formen part del Guadarrama Trail.   
Els dos cims que hi ha al fons, Bola del Mundo i Maliciosa
Baixada del coll cap a l'Alto del León
Vaig fer 26 kms, en 3h40', vaig consumir el litre i mig d'aigua amb Isostar que duia al camelback, un gel i dues barretes. Pot semblar poc, però quan vaig arribar al cotxe vaig beure més de dos litres d'aigua. La migdiada que vaig fer va ser de les històriques. La migdiada, sí. És un dels grans plaers de després de córrer, a nivell d'importància va just al darrere de la reconfortant dutxa d'aigua ben freda!!!)


2ª ETAPA DEL GUADARRAMA TRAIL, DESCUBRO LA PEÑOTA

No hice cálculos previos. Simplemente me puse a correr, siguiendo el circuito del Guadarrama Trail. Ya lo hice así para preparar el Trail de Peñalara y creo que es una buena manera de entrenar. Salir, avanzar, probarte, volver.
Si el otro día, con David Castaño, salimos de San Lorenzo del Escorial y llegamos al refugio de Salamanca, ayer retomé el camino, aunque me vi obligado a repetir tramos, limitado por el acceso en coche. Dejé el coche en el alto del León, en el puerto de Guadarrama, y deshice el camino (hacia el oeste) para llegar al punto donde lo había dejado en la primera etapa de reconocimiento. Desde el Salamanca subí a Cabeza Lijar, un punto que marca el límite provincial de Ávila, Segovia y Madrid. Hay un mirador fantástico. Un poco más tarde, después de cruzar la N-VI, subí a la Peñota (1940 metros). Esta ascensión, desconocida para mí, me sorprendió de mala manera. La parte final es un continuo de rocas enormes que no te dejan correr y, lo que es peor, desgastan muchísimo. Me recordó al último tramo de Peñalara. Si vas de paseo no se hace muy pesado, pero sé que en carrera será uno de los puntos delicados. Lo he marcado con una X.
Desde la Peñota, si miras hacia el este, se pueden ver la Bola del Mundo y la Maliciosa, dos pasos complicados que también forman parte del recorrido del Guadarrama Trail.
Las dos montañas del fondo, Bola del Mundo y Maliciosa
a que llevaCamino de descenso hacia el Puerto de Guadarrama
En total hice 26 kms, en 3h40', me bebí el litro y medio de agua con Isostar que llevaba en el camelback, un gel y dos barritas. Puede parecer poco, sin embargo cuando llegué al coches me tomé dos litros más de agua. La siesta que me regalé volvió a ser de las históricas. Sí, la siesta, uno de los grandes placeres de después de correr...aunque a nivel de importancia siempre va por detrás de la reconfortante ducha con agua fría!!!

1 comentari:

david ha dit...

T'estàs convertint en un animal de muntanya
Jo també faig migdiades de dues hores...jejeje