diumenge, 15 de gener del 2017

CHALLENGE MADRID, UN REPTE ON NO VAL CÓRRER I PROU

(Traducción al castellano al final del artículo)

Aquesta setmana m'he inscrit al Challenge Madrid, que tindrà lloc el 24 de setembre, una prova que no és cap broma i per a la qual cal que em prepari molt bé. Perquè són distàncies que desconec, i (a excepció dels 42 quilòmetres de córrer) de dues disciplines amb les quals no estic familiaritzat. Des que he tornat a córrer, m'he il·lusionat amb córrer. Moltíssim. Però vaig tenir l'oportunitat de debutar en una triatló, a Barcelona, el 9 d'octubre, i em va agradar tant que vaig repetir a Gijón, quinze dies després.
Havia nascut un cuquet, que se'm començava a moure per dins.
Vaig decidir que volia fer una triatló de llarga distància. El que popularment es coneix com un ironman, que és una marca registrada. N'hi ha d'altres. Com Challenge. Que va tenir la brillant idea de reflotar una triatló de llarga distància que s'havia estrenat a Madrid el 2015, però que no anava a tenir continuïtat. Una prova peculiar, que s'acaba en un lloc tan emblemàtic com la Puerta del Sol, justament al 'Kilómetro 0', el punt on comencen les principals carreteres espanyoles.
Es tracta d'una prova dura, en un circuit molt més dur del que és habitual en aquest tipus de proves, especialment el tram ciclista, en què cal pujar tres ports de muntanya que es troben per damunt dels 1.500 metres d'altitud sobre el nivell del mar.
A nivel d'entrenaments estic intentant canviar el xip. No és una cursa a peu, sinó que es tracta  d'una triatló. A partir d'aquí, dues reflexions:
-mai he nedat 3,8 km d'una sola tirada.
-mai he pedalat 180 km d'una sola tirada.

Si vull completar el Challenge Madrid convé que em posi les piles en els meus dos punts febles.
I en aquest inici de 2017, estic intentant fer els deures, tornant a nedar (poc, poquet) i tornant a sortir en bicicleta.

Òbviament, però, m'agrada massa córrer com per renunciar a fer-ho. El que pasa és que vaig més cansat. Ahir vaig sortir en bicicleta amb en Fabio Premoli, 85 km, i avui, a la Vuelta Pedestre a Tres Cantos, no em responien les cames.
Tot i així, he aguantat els 15 km, a una mitjana de 3'50"/km, que m'ha servir per acabar en la posició 25.



CHALLENGE MADRID, UN RETO DONDE NO BASTA CON CORRER

Esta semana me he inscrito al Challenge Madrid, que se celebrará el 24 de septiembre, una prueba que no es ninguna broma y para la que necesitaré prepararme muy bien. Porque son distancias que desconozco y (a excepción de los 42 kilómetros a pie) de dos disciplinas con las que no estoy familiarizado. Desde que volví a correr me he ilusionado por el atletismo. Muchísimo. Pero tuve la oportunidad de debutar en un triatlón, en Barcelona, el 9 de octubre, y me gustó tanto que repetí en Gijón, quince días después.

Había nacido un gusanillo, que se ha ido movido por dentro.
Decidí que quería hacer un triatlón de larga distancia. Lo que popularmente se conoce como un ironman, que en realidad es una marca registrada. Pero hay otras. Como Challenge. Que tuvo la brillante idea de reflotar un triatlón de larga distancia que se había estrenado en Madrid el 2015, pero que no iba a tener continuidad. Una prueba peculiar, que finaliza en un lugar tan emblemático como la Puerta del Sol, justamente en el 'Kilómetro 0', el punto de origen de las principales carreteras españolas.
Se trata de una competición dura, en un circuito mucho más duro de lo que es habitual, especialmente el tramo ciclista, en el que hay que ascender tres puertos de montaña que se hallan por encima de los 1.500 metros de altitud sobre el nivel del mar.

A nivel de entrenamientos estoy intentando cambiar el chip. No es una carrera a pie, sino que es un triatlón. A partir de aquí, dos reflexiones:
-nunca he nadado 3,8 km de una sola tirada.
-nunca he pedaleado 180 km de una sola tirada.

Si quiero completar el Challenge Madrid conviene que me ponga las pilas en mis dos puntos débiles. Y en este inicio del 2017 estoy intentando hacer los deberes, volviendo a nadar (poco, muy poco...que es mejor que nada) y volviendo a salir en bicicleta.

Óbviamente, sin embargo, me gusta demasiado correr como para renunciar a hacerlo. Lo que pasa es que voy más cansado. Ayer, por ejemplo, salí en bicicleta con Fabio Premoli, 85 km, y hoy, en la Vuelta Pedestre a Tres Cantos, no me respondían las piernas.
A pesar de ello, he aguantado los 15 km a una media de 3'50"/km, que me ha servido para acabar en la posición 25.