dimecres, 17 d’agost del 2011

ERA QÜESTIÓ DE TEMPS...I UNA MICA DE DESCANS

M'havia deixat tan amoïnat l'últim 5.000 que havia fet al Retiro (18'43"...set segons pitjor que l'anterior), que no havia gosat tornar-hi. Que m'he anat trobant bé ho vaig poder comprovar a la Cursa de Guadarrama, però tenint la referència tant a l'abast de la mà (visc a 2,8 kms. del parc) ja era una altra cosa. I no estic per decepcions. La millor solució va ser anar-me'n uns dies a Sant Sebastià i entrenar a la platja de la Concha. No té res a veure amb la marató que preparo, més aviat va ser aprofitar uns dies de descans que em donaven a la feina...abans del primer "clàssic" de la temporada. Allà no vaig fer res de ritmes elevats, tot va ser bastant pausadet. Vaig pujar l'Igueldo i vaig descobrir l'Ulía, la muntanya que hi ha sortint de Zurriola, en direcció a França. Allà hi passa el GR-121, que és preciós, que avança entre nombrosos penya-segats.

De tornada a Madrid vaig fer la primera visita a la Casa de Campo i el meu estimat circuit (4K). Allà hi vaig acompanyar un amic, durant un parell de voltes, i després vaig fer-ne una tercera a tot drap, 14'38" (+-3'39") que em va deixar unes molt bones sensacions. El positivisme d'aquests dies ha fet que avui hagi tornat al Retiro. Eren dos quarts de vuit del matí, els nanos de la JMJ encara no ocupaven carrers ni parcs, l'escenari era perfecte...però la temperatura ja era elevada (25ºC). He sortit fort, com si només hagués de fer un dos mil (3'34"-3'31"), bàsicament per evitar perdre temps que després seria irrecuperable. He mantingut el ritme com he pogut (3'35") fins que he pagat l'esforç en els dos últims quilòmetres (3'38"-3'38"). El temps final, 17'57" (+-3'35") supera amb escreix els 18'36" de fa dues setmanes i m'anima de cara al pròxim petit repte, la setmana que ve, al 10.000 de Sotillo de la Adrada (Ávila).