dilluns, 20 de juny del 2016

TREKKING ALS PICOS DE EUROPA

(Traducción al castellano al final del artículo)

Feia temps que tenia ganes de fer una ruta de muntanya amb el meu germà Llorenç. No n'havíem fet cap junts, però tots dos compartim aquesta afició. No sé com se'ns va ocórrer d'anar als Picos de Europa, però així que ens vam decidir per la serralada cantàbrica, la recerca de l'itinerari a seguir ens va acabar dirigint cap al que es coneix com El Anillo de Picos, un recorregut al voltant del parc nacional. 
El que vam elegir nosaltres va ser el de nivell intermig, anomenat "Anillo Extrem", (82 quilòmetres, 7.050 metres D+) i que avança pels massissos occidental i central.
Les expectatives eren fantàstiques, cinc dies desconnectats a la muntanya, cinc jornades de trekking, caminant moltes hores, dinant poc durant la ruta i sopant el menú dels refugis on dormíem, a cobert.
Per damunt dels núvols
Vam sortir de l'aparcament de Pan de Carmen, pocs quilòmetres a l'oest dels Llacs de Covadonga, i vam anar fent nit, successivament, a Vegabaño, Collado Jermoso, Jou de los Cabrones i Vega de Ario. El millor de tots, per a mi, el segon. Al Jermoso s'hi arriba després de superar un desnivell positiu d'uns 1.200 metres, amb trams bastant exigents i verticals. Quan després de creuar un rierol alces la vista i et trobes el refugi gairebé penjat de la muntanya, t'adones que ha valgut la pena l'esforç.
Refugi de Collado Jermoso mimetitzat en la muntanya
Refugi de Collado Jermoso des de l'altre extrem
Sortir del Jermoso va ser tota una aventura. Haviem de passar diverses glaceres i no dúiem material per afrontar-les en condicions. L'amabilitat d'en Santiago Pino i la seva amiga Lucía, que ens van deixar els seus piloets, ens va estalviar algun maldecap. Paisatges com els d'aquesta fotografia els vam poder gaudir gràcies a ells.
Una altra de les etapes destacades, que no oblidarem cap dels dos, va ser la penúltima, la que arribava al refugi de Vega de Ario. Després d'un descens de 1.200 metres d'altitud que ens va deixar els quàdriceps baldats, vam fer un petit tomb per apropar-nos a Poncebos i iniciar, així, un generós tram de la Ruta del Cares. Quan ja érem a prop de Caín, destinació final del camí, vam abandonar-lo per la Canal de Trea, una duríssima i esgotadora pujada, molt exigent, sense treva, que va posar a prova la nostra capacitat de patiment.
Objectiu aconseguit, després d'una excel·lent experiència, molt recomanable.


TREKKING EN LOS PICOS DE EUROPA

Hacía tiempo que tenía ganas de hacer una ruta de montaña con mi hermano Llorenç. No habíamos hecho ninguna juntos, a pesar de que ambos compartimos esta afición. No tengo claro cómo se nos ocurrió ir a los Picos de Europa, pero tan pronto como nos decidimos por la cordillera cantábrica, la búsqueda del itineriario a seguir nos acabó dirigiendo a lo que se conoce como El Anillo de Picos, un recorrdio circular alrededor del parque nacional. 
El que elegimos nosotros fue el del nivel intermedio, llamado "Anillo Extrem", (82 kilómetros, 7.050 metros D+) y que avanza por los macizos occidental y central.
Las expectativas eran fantásticas, cinco días desconectados en la montaña, ciunco jornadas de trekking, caminando muchas horas, comiendo poco durante la ruta...y cenando el menú de los refugios en los que dormíamos, a cubierto.
Per damunt dels núvols
Empezamos camino en el aparcamiento de Pan de Carmen, pocos kilómetros al oeste de los Lagos Covadonga, y fuimos pasando la noche, sucesivamente, en Vegabaño, Collado Jermoso, Jou de los Cabrones y Vega de Ario. El mejor de todos, para mí, el segundo. A Jermoso se llega después de superar un desnivel positivo d eunos 1.200 metros, con tramos bastante exigentes y verticales. Cuando, tras cruzar un riachuelo, alzas la vista y te encuentras con el refugio al borde del precipicio, colgando de la montaña, te das cuenta de que ha merecido la pena.
Refugio de Collado Jermoso mimetitzado en la montaña
Refugio de Collado Jermoso desde el otro extremo
Salir del Jermoso fue toda una aventura. Habíamos pasado distintos neveros y glaciares y no llevábamos material para afrontarlos con garantías de éxito. La amabilidad de Santiago Pino y su amiga Lucía, que nos dejaron sus piolets, nos ahorró un gran dolor de cabeza. Paisajes como los de esta imagen, los pudimos disfrutar gracias a ellos.
Otra de las etapas destacadas, que no olvidaremos ninguno de los dos, fue la penúltima, la que llevaba al refugio de Vega de Ario. Tras un vertig8inoso descenso de 1.200 metros de altitud, que nos dejó los quádriceps lastimados, dimos un pequeño rodeo para acercarnos a Poncebos, donde empieza la preciosa Ruta del Cares. Cuando ya estábamos cerca de Caín, destino final del camino, lo abandonamos por la Canal de Trea, una durísima e inacabable subida, muy exigente, sin tregua, que puso a prueba nuestra capacidad de sufrimiento.
Objetivo conseguido...tras una excelente experiencia, muy recomendable.