dimarts, 2 d’octubre de 2018

3'53" EN 1.000 METRES, PRIMER PAS PEL SUB 40' EN 10K

(Traducción al castellano al final del artículo)

Les ganes que tinc de plantejar-me nous objectius fan que, de cara a aquest primer, el del sub40' en un 10.000, hagi decidit fer avui un primer test. Un microrepte...dels molts que m'esperen: baixar de 4'00" en un únic quilòmetre!!! Que ningú rigui...
Preparant el Challenge Madrid vaig anar a ritmes d'entrenament moooooool lents. Quan t'has de tirar 11 o 12 hores disputant una prova esportiva, no et planteges treballar la velocitat del migfondista. Així que, entre una cosa i una altra, des del 13 de febrer que no baixava de 4'/km en un entrenament, en un quilometret.
Una setmana i dos dies després d'haver maltractat el meu cos per les carreteres i carrers de Madrid, avui he tornat al Retiro. Ha estat arribar, fer el mil i tornar cap a casa.

Honestament, pensava que potser em costaria més. Però des que he arrencat, en els 100 primers metres, ja he vist que ho tenia fet: 3'53". Ara bé, això ha estat només un quilòmetre. Fer-ne deu de seguits, sense recuperació, ja serà una altra història.
En el proper micro-repte doblaré l'aposta i ja seran 2.000 metres havent de mantenir-me per sota dels 4'/km.



3'53" EN 1.000 METROS, PRIMERO PASO PARA EL SUB 40' EN 10K

Las ganas que tengo de plantearme nuevos objetivos hacen que, de cara a este primero, el del sub40' en un 10.000 haya decidido hacer hoy un primer test. Un microrreto...de los muchos que me esperan: bajar de 4'00" en un único kilómetro!!!
Que nadie se ría...
Preparando el Challenge Madrid fui a ritmos de entrenamiento muuuuuuuuy lentos. Cuando te tienes que tirar 11 o 12 horas disputando una prueba deportiva, no te planteas trabajar la velocidad del mediofondista. Así que, entre una cosa y otra, desde el 13 de febrero que no bajaba de 4'/km en un entrenamiento, en un kilometrillo.
Una semana y dos días después de haber maltratado mi cuerpo por las carreteras y calles de Madrid, hoy he vuelto al Retiro. Ha sido llegar, hacer el mil y volver hacia casa.

Honestamente, pensaba que, quizás, me costaría más. Pero desde que he empezado, en los primeros 100 metros, ya he visto que lo tenía hecho: 3'53". Eso sí, sólo ha sido un kilómetro. Hacer diez seguidos, sin recuperación, ya será otra historia.
En el próximo microrreto doblaremos la apuesta y ya serán 2.000 metros teniendo que mantenerme por debajo de los 4'/km.