divendres, 10 de febrer del 2012

NICK VUJICIC, O COM CANVIAR UN NO PER UN SI


De tant en tant ens trobem amb una història increible que ens sorprèn i, al mateix temps, aconsegueix comunicar-nos alguna cosa més. Gràcies a internet, avui en dia tenim accés a un munt d'informació. Hi ha gent que parla d'"excés" d'informació. Jo no diria tant. Crec que depèn del que cadascú estigui buscant.

No tinc clar que jo anés perseguint res en concret quan vaig trobar-me amb la història d'en Nick Vujicic, un australià que va néixer amb agenèsia, una discapacitat física que es caracteritza per l'absència de tres extremitats. En Nick només té un petit peu, amb dos dits.

 En la seva època d'escolar els companys de classe l'amargaven tant que va plantejar-se, més d'una vegada, posar fi al que, aleshores, era una tortura. Afortunadament no es va deixar vèncer per la desesperació i va lluitar. Com ningú. Fins a límits que a la gran majoria no ens entren al cap. Ara té 29 anys i la seva, és la història d'un triomf, una història de superació personal, d'un home que va ser capaç de canviar tots els "no" que l'envoltaven, per "si". En Nick fa una pila de coses que ningú s'hauria pogut imaginar.






Mitjançant el mètode heel and toe (taló i dit del peu), que va crear ell mateix, és capaç d'utilitzar un ordinador. Pot agafar un telèfon, pescar, navegar, jugar a futbol...i tantes i tantes altres coses. Però, sobretot, el que no fa és lamentar-se pel fet d'haver nascut sense mans ni peu dret. Busca alternatives i les troba.

Es dedica a fer xerrades motivacionals que no deixen ningú indiferent. Unes xerrades que tenen l'objectiu de convèncer-nos que no abaixem els braços. Mai.

En una d'aquestes xerrades hi ha hagut una frase que me l'he fet meva: "It's a lie to think that you are not good enough" (és mentida pensar que no ets prou bo). Sé que hi ha molts exemples de superació i que aquest, potser n'és un de tants. Però a mi és el que m'ha arribat. M'agrada. I em motiva.