dilluns, 21 de novembre del 2016

APROPANT-ME AL MEU JO ANTERIOR AL TROFEU JOSÉ CANO (CANILLEJAS)

(TRADUCCIÓN AL CASTELLANO AL FINAL DEL ARTÍCULO)
Tornar a córrer - Satisfacció
Matí de cursa. Com sempre, nervis a la panxa, m'agrada que hi siguin, m'agrada que hi tornin a ser. Em pasa sempre que em poso un dorsal. Tinc ganes de córrer, de provar-me, de veure si segueixo evolucionant, progressant. Tinc un bon llistat d'excuses per si les coses van malament (ahir vaig estar treballant fins tard al derbi madrileny, sopant malament, després de gairebé una setmana sencera a Qatar, dormint poques hores i canviant els horaris del cos...), però no les faré servir, prefereixo centrar-me en el que tinc al davant. Un dels 10.000 més ràpids de Madrid, el Trofeo José Cano (la Cursa de Canillejas de sempre), una prova que uneix dos punts diferents, amb tendència descendent.
Ha estat plovent tota la nit i segueix fent-ho fins a mitja hora abans de la sortida, quan la pluja ens abandona. Tinc un objectiu en ment, el de superar la meva millor marca de l'any (aconseguida fa deu dies a la Carrera Go Fit de Vallehermoso, amb 37'43"). De sortida intento situar-me en un lloc còmode, bastant avançat, per evitar caigudes en el primer gir de 90º, cent metres després de l'inici de la cursa. L'asfalt moll és un perill. L'empenta inicial, afegida al descens d'aquest primer tram se m'escapen una mica de les mans i passo el primer parcial quilomètric a 3'16"!!! Penso que ja l'he cagat i que no tindré opció d'esmenar l'errada. A aquests ritmes ja no hi puc anar i estic convençut que, encara que afluixi, ho acabaré pagant. Tot i així, ho intento.
Redueixo el ritme i vaig acompassant la respiració, necessito sentir-me còmode per rendir bé. Em passen molts atletes, que volen. Els admiro. Em fan recordar temps passats. Em motiven. Quan crec que ja estic recuperat de l'esforç inicial, torno a enganxar-me a la cursa, poso fre al degoteig de corredors que em passen i torno a competir. En un circuit ràpid, com el de Canillejas, cal jugar amb una gambada llarga. Hi penso i actúo. Em trobo bé. Han anat passant els quilòmetres i estic sencer, així que val la pena intentar forçar un punt més. En l'últim tram, esprinto amb ganes.
Tornar a córrer - Últims metres abans de la línia d'arribada
127ena posició, amb un temps de 36'46"...repte superat!!!
No tornaré a ser el de 2013, abans de la lesió, ja ho sé. Però moments com els d'ahir són recompenses dolces que em mantenen viu l'esperit de lluita.


(ACERCÁNDOME A MI YO ANTERIOR EN EL TROFEO JOSÉ CANO (CANILLEJAS)
Tornar a córrer - Satisfacción
Mañana de carrera. Como siempre, nervios en el estómago, me gusta que estén ahí, me gusta que hayan vuelto. Me pasa siempre que me pongo un dorsal. Tengo ganas de correr, de probarme, de comprobar si sigo evolucionando, progresando. Tengo un buen listado de excusas por si las cosas no salen bien (ayer trabajé hasta tarde en el derbi madrileño, cené poco y mal, he pasado una semana en Catar durmiendo poco y variando los horarios del cuerpo...) pero no las pienso utilizar, prefiero centrarme en lo que tengo por delante. Uno de los 10.000 más rápidos de Madrid, el Trofeo José Cano (la Carrera de Canillejas de siempre), una prueba que une dos lugares distintos, con una clara tendencia descendente.
Ha estado lloviendo toda la noche y sigue haciéndolo hasta media hora antes de la salida, cuando deja de hacerlo. Tengo un objetivo en mente, el de superar mi mejor marca del año (conseguida hace diez días en la Carrera Go Fit de Vallehermoso, con 37'43"). De salida intento situarme en una  zona cómoda, bastante avanzado, para evitar las caídas en el primer giro de 90º que hay cien metros después del inicio de la carrera. El asfalto mojado es un peligro. El empuje inicial, añadido al descenso de este primer tramo, se me escapan un poco de las manos y paso el primer parcial en 3'16"!!! Pienso que ya la he cagado y que no tendré opción de reparar el error. A estos ritmos ya no soy capaz de ir y, por mucho que afloje, siento que lo acabaré pagando. A pesar de estos pensamientos, aflojo e intento recuperarme.
Reduzco el ritmo y voy acompasando la respiración, necesito sentirme cómodo para rendir bien. Me pasan muchos atletas, que vuelan. Les admiro. Me tren recuerdos de tiempos pasados. Me motivan. Cuando creo que ya estoy recuperado del esfuerzo inicial, vuelvo a engancharme a la carrera. Empiezo por poner fin al pegoteo constante de corredores que me superan y vuelvo a competir. En un circuito rápido, como el de Canillejas, hay que llevar una zancada larga. Pienso en ello y actúo en consecuencia. Me siento bien. Han ido pasando los kilómetros y me encuentro entero, así que merece la pena intentar forzar un punto más. En el último tramo esprinto con ganas.
Tornar a córrer - Últimos metros antes de la línea de llegada
127ena posición, con un tiempo de 36'46"...reto superado!!!
No volveré a ser el de 2013, el de antes de la lesión, ya lo sé. Pero momentos como los de ayer son recompensas dulces que mantienen vivo mi espíritu de lucha.

3 comentaris:

Xavi ha dit...

Ben aviat estaràs al teu nivell d'abans del 2013 ! Crackote mix !!! 👏👏

MILA ha dit...

No seas pesimista. Volverás a ser el mismo y mejorado.

Sebas Guim ha dit...

Xavi, Mila...
Toco de peus a terra: Em conformo amb el que tinc, estic súper content. No aspiro a ser el de 2012, però gaudeixo d'apropar-m'hi.
Merci!!!