diumenge, 12 d’abril del 2009

LA CAPACITAT DE PATIMENT

Tenia pensat escriure sobre la capacitat de patiment que tenia en l’anterior época com a corredor i que ara, suposadament, hauria perdut. Avui he anat a fer un entrenament dur a la casa de Campo, augmentant a quatre les voltes al circuit i he tingut unes sensacions estranyes. Al llarg de la tercera volta, en el quilòmetre de pujada, tenia ganes de plegar, d’acabar aquella volta, aturar-me i fer la resta de quilòmetres a un ritme de rodada suau. Aquesta temptació m’ha fet pensar que no sóc el mateix que abans en massa aspectes i no només en l’estat de forma. Però he acabat la volta i he iniciat la quarta, la que volia fer, la que necessitava fer si volia mantener una evolució ascendent…i no me’n volia anar d’allà amb una decepció. Tornava cap a casa amb una aparença de derrota per la poca capacitat de patiment que tinc actualmente, però aleshores m’he parat a pensar. Volia fer quatre voltes i les he fet totes quatre. Les volia fer a un ritme ascendent i l’he mantingut en totes quatre. He patit més que en cap altre entrenament i, a diferencia de les dues mitges maratons que he corregut, he lluitat al màxim i no m’he donat per vençut. Tornava cap a casa pensant que no havien anat bé les coses i la reflexió posterior m’ha convençut del contrari. Això és un altre pas endavant i n’estic molt orgullós.
Els últims dies he sumat un bon grapat de quilòmetres i tanco la setmana amb 96, que no està gens malament. La tiradeta d’avui, 20 kms, ha tingut aquests parcials: 16’53” – 16’38” – 16’25” – 15’53”, per a un total de 65’50”, a una mitjana de 4’06”.8, i una última volta de rècord de la nova etapa, la de 15’53” amb uns parcials de 3’59”- 4’01”- 4’01” i 3’51”, que deixen la mitjana en 3’58”. Tenint en compte que l’altre dia vaig fer 3’58” de mitjana en la Mitja de Madrid, aparentment no hauria de tenir cap mèrit fer una volta de només 4 kms al mateix ritme. Però, feu-me cas, en té: el circuit és bastant exigent. Pels propers dies tinc pensat mantener la dosi elevada de quilòmetres, tot i que demà dilluns faré una sessió suau de recuperació, per assimilar la càrrega i poder tornar a la batalla.