dilluns, 30 de gener del 2017

1:20'59" A LA MITJA DE GETAFE

(Traducción al castellano al final del artículo)

Sé que els pròxims mesos no tindré gaires oportunitats de córrer curses, així que estic intentant aprofitar cada ocasió que se'm planta al davant. A Getafe hi havia corregut diverses vegades. La ciutat no m'agrada, és més aviat lletjota, però és una mitja ràpida. Després d'haver-me estrenat en els 21K a Villaverde, a començaments de desembre, volia veure quina evolució havia tingut en aquest temps. 
Feia fred, a la sortida i amenaçava pluja. Va ploure. Vaig decidir córrer amb una samarreta de màniga curta, per dins de la de tirants. El ritme que volia seguir era 3'50"/km i la idea era agafar una mica de marge en els primers quilòmetres. Poc. 
De marge ja en vaig agafar, ja. I no es pot dir que ho pagués (o sí, no sé). No vaig anar gaire per sota de la previsió. El problema va ser que no vaig poder aguantar el ritme durant els 21 quilòmetres de la cursa. Encara no. Confiava poder-me enganxar a la llebre d'1:20, però quan em va superar, al km. 12, em vaig adonar que el ritme que duia era excessiu per a mi. Per comptes de posar-me a la cua del grupet, em vaig anar quedant. El globus es va anar allunyant, cada cop sanaba fent més petit. No em vaig recuperar fins al km.18. 
Era massa tard per esmenar el problema. Però ho vaig intentar. Encara em quedaven forces. L'últim quilòmetre, en baixada, em va ajudar a aconseguir l'objectiu. El temps final, 1:20'59", em deixa molt satisfet. Gairebé un minut i mig menys que a Villaverde i en els 3'50"/km de mitjana.
Aquí deixo dues fotografies, la d'abans i la de després de la cursa, amb el Coliseum Alfonso Pérez Muñoz, al fons.



1:20'59" EN LA MEDIA MARATÓN DE GETAFE

Sé que en los próximos meses no tendré muchas oportunidades de correr carreras, así que estoy intentando aprovechar cada ocasión que se me planta delante. En Getafe había corrido en diferentes ocasiones. La ciudad no me gusta, es más bien fea, pero la media es rápida. Después de haberme estrenado en los 21K en Villaverde, a principios de diciembre, quería ver qué evolución había tenido en este tiempo.
En la salida hacía frío y amenazaba lluvia. Llovió. Decidí correr con una camiseta de manga corta por debajo de la de tirantes. El ritmo que quería seguir era de 3'50"/km y la idea era pillar un poco de margen en los primeros kilómetros. Poco.
De margen ya cogí, ya. Y no se puede decir que no lo pagase (o sí, no sé). No fui demasiado por debajo de la previsión. El problema fue que no pude aguantar el ritmo durante los 21 kilómetros de la carrera. Todavía no. Confiaba poder pegarme a la liebre de 1:20', pero cuando me superó, en el km. 12, me di cuenta de que el ritmo que llevaba era excesivo para mí. En vez de ponerme a la cola del grupo me fui quedando atrás. El globo se fue alejando, haciéndose cada vez más pequeño. No me recuperé hasta el km.18. 
Era demasiado tarde para arreglar el problema. Pero lo intenté. Todavía me quedaban fuerzas. El último kilómetro, en bajada, me ayudó a conseguir el objetivo. El tiempo final, 1:20'59", me deja muy satisfecho. Casi un minuto y medio menos que en Villaverde y en esos 3'50"/km de media.
Aquí dejo dos fotografías, la de antes y la de después de la carrera, con el Coliseum Alfonso Pérez Muñoz, al fondo.