dissabte, 5 d’agost del 2017

AL CHALLENGE DE MADRID AMB CASC AERO O NORMAL?

(TRADUCCIÓN AL CASTELLANO AL FINAL DEL ARTÍCULO)
Fins ara, la veritat, no m'ho havia plantejat mai. Anava amb el meu casc de sempre, com a protecció obligatòria. I punt. Però és cert que a la Triatló de Pálmaces, fa dues setmanes, vaig creuar-me amb els primers classificats i tots duien casc aerodinàmic. Va ser aleshores que vaig començar a informar-me i a preguntar sobre alternatives que milloressin les meves prestacions en el Challenge de Madrid,  del pròxim 24 de setembre. 
La primera cosa que cal tenir en compte és que un casc aerodinàmic, dels de cua llarga al darrere, pot ser un inconvenient per al ciclista, tant pel pes del casc com perquè si no s'adopta una clara posició aerodinàmica o si bufa vent lateral, hi ha un clar risc de caiguda. La meva falta d'experiència en aquest sentit m'obliga a treure-m'ho del cap. Però hi ha alternatives, com els cascs anomenats aeroroad. Són compactes i rígids, però no tenen cua, disposen de forats de ventilació i són molt lleugers.
 Aquest matí he provat el Boost de Rudy Project i m'ha convençut bastant. Per primera vegada des que surto en bicicleta, anat sol en un entrenament, he superat la mitjana dels 30 km/h. M'imagino que també tindrà a veure el fet que s'apropa el Dia D i que cada cop estic més en forma, però també tinc clar que el casc m'ha ajudat. Ara, el que em fa falta, és provar aquest aeroroad pujant els ports del Challenge (Canencia, Morcuera i Cotos).
 Quan ho faci, m'acabaré de decidir. Tu què m'aconselles?



AL CHALLENGE DE MADRID, CON CASCO AERO O NORMAL?

Hasta ahora, la verdad, nunca me lo había planteado. Iba con mi casco de siempre, como protección obligatoria. Sin más. Pero es cierto que en el Triatlón de Pálmaces, hace dos semanas, cuando me crucé con los primeros clasificados, me di cuenta de que todos llevaban casco aerodinámico. Fue entonces que empecé a informarme y a preguntar sobre alternativas que mejorasen mis prestaciones en el Challenge de Madrid, del próximo 24 de septiembre.
La primera cosa que hay que tener en cuenta es que un casco aerodinámico, de los de pico largo detrás, puede ser un inconveniente para el ciclista, tanto por el peso del casco como porque si no se adopta una posición aerodinámica o si sopla viento lateral hay un claro riesgo de caída. Mi falta de experiencia en este sentido me obliga a quitármelo de la cabeza. Pero hay alternativas, como los cascos llamados aeroroad. Son compactos y rígidos, pero no tienen pico o cola, disponen de agujeros de ventilación y son muy ligeros.
Esta mañana he probado el Boost de Rudy Project y me ha convencido bastante. Por primera vez desde que salgo en bicicleta, yendo solo, en un entrenamiento, he superado la media de los 30 km/h. Me imagino que también tendrá relación el hecho de que se acerca el Día D y que cada vez estoy más en forma, pero también tengo claro que el casco me ha ayudado. Ahora, lo que necesito, es probar este aeroroad subiendo los puertos del Challenge (Canencia, Morcuera y Cotos).
 Cuando lo haga, me acabaré de decidir. Tú qué me aconsejas?