dimecres, 30 d’agost del 2017

CHALLENGE DE MADRID: NO SERAN 226 KMS, SERAN 14 ETAPES

(Traducción al castellano al final del artículo)

La forma com et plantegis un repte pot limitar les teves possibilitats d'èxit.
Especialment en proves de llarga distància, com el Challenge de Madrid. Els organitzadors de la prova han previst que el primer classificat trigarà nou hores a completar els 226 quilòmetres del recorregut. I cal tenir en compte que la gran majoria de triatletes trigarem bastant més. Segons les meves previsions (1h20', 6h55' i 3h50' (i 10' més entre totes les transicions)) trigaré al voltant de les 12h15'. Més de mig dia sencer nedant, pedalant i corrent, sense parar. 
A banda d'un plantejament a nivell nutricional, necessari per sobreviure, es necessita una preparació psicològica. En aquest sentit, una de les coses que tinc clar que cal fer és una divisió de la prova en etapes. I quan dic per etapes no puc limitar-me a les tres diferents disciplines. Cal disseccionar més la cursa. Busco petits objectius, més fàcilment aconseguibles, que em donaran petites alegries, bàsiques per seguir endavant.
Per fer-ho més entenedor, quan em tiri a l'aigua al pantà de Riosequillo, a Buitrago del Lozoya, l'objectiu no serà la línia d'arribada de la Puerta del Sol, no. El primer repte que em marcaré serà completar els 1.900 metres de la primera volta al pantà. I quan l'aconsegueixi, només quan ho faci, em plantejaré el següent. Si et planteges, de cop, que has de fer 226 quilòmetres, la cursa pot fer-se't una muntanya impossible de pujar. Si t'ho planteges com un seguit de petites metes, seguirà sent dur, però anímicament costarà una mica menys. 
 El meu llistat de petites etapes és el següent:

1-Sortida-1ª volta circuit natació.
2-2ª volta circuit natació-T1.
3-T1-Port de Canencia.
4-Port de Canencia-Port de Morcuera.
5-Port de Morcuera-Port de Cotos/Port de Navacerrada.
6-Port de Navacerrada-Guadarrama.
7-Guadarrama-Villanueva de la Cañada.
8-Villanueva de la Cañada-Majadahonda.
9-Majadahonda-Explanada del Rey (T2).
10-Explanada del Rey (T2)-1ª volta circuit atlètic.
11-1ª volta circuit atlètic-2ª volta circuit atlètic.
12-2ª volta circuit atlètic-3ª volta circuit atlètic.
13-3ª volta circuit atlètic-4ª volta circuit atlètic.
14-4ª volta circuit atlètic-Meta a la Puerta del Sol.



CHALLENGE DE MADRID: NO SERÁN 226 KMS, SERÁN 14 ETAPAS

La forma como te planteer un reto puede limitar tus posibilidades de éxito.
Especialmente en pruebas de larga distancia, como el Challenge de Madrid. Los organizadores han previsto que el primer clasificado tardará nueve horas en completar los 226 kilómetros del recorrido. Y hay que tener en cuenta que la gran mayoría de triatletas tardaremos bastante más. Según mis previsiones (1h20', 6h55' y 3h50' (y 10' más entre todas las transiciones)) tardaré alrededor de las 12h15'. Más de medio día entero nadando, pedaleando y corriendo, sin parar.
Además de un planteamiento a nivel nutricional, necesario para sobrevivir, se necesita una preparación psicológica. En este sentido, una de las cosas que tengo claro que hay que hacer es una división de la prueba en etapas. Y al decir por etapas no me puedo limitar a las tres diferentes disciplinas. Hay que desmenuzar más la carrera. Busco pequeños objetivos, más fácilmente alcanzables, que me darán pequeñas alegrías, básicas para seguir adelante.
Para hacerlo más comprensible, cuando me tire al agua en el pantano de Riosequillo, en Buitrago del Lozoya, el objetivo no será la llegada a la Puerta del Sol, no. El primer reto que me marcaré será completar los 1.900 metros de la primera vuelta al pantano. Y cuando lo consiga, solamente cuando lo haga, me plantearé el siguiente. Si te planteas, a bote pronto, que tienes que hacer 226 kilómetros, la carrera se te puede hacer una montaña imposible de subir. Si te lo planteas como un conjunto de pequeñas metas, seguirá siendo duro, pero anímicamente costará un poco menos.
 Mi listado de pequeñas etapas es el siguiente:

1-Salida-1ª vuelta circuito natación.
2-2ª vuelta circuito natación-T1.
3-T1-Puerto de Canencia.
4-Puerto de Canencia-Puerto de Morcuera.
5-Puerto de Morcuera-Puerto de Cotos/Puerto de Navacerrada.
6-Puerto de Navacerrada-Guadarrama.
7-Guadarrama-Villanueva de la Cañada.
8-Villanueva de la Cañada-Majadahonda.
9-Majadahonda-Explanada del Rey (T2).
10-Explanada del Rey (T2)-1ª vuelta circuito atlético.
11-1ª vuelta circuito atlético.-2ª vuelta circuito atlético.
12-3ª vuelta circuito atlético-3ª vuelta circuito atlético.
13-3ª vuelta circuito atlético-4ª vuelta circuito atlético.
14-4ª vuelta circuito atlético-Meta en la Puerta del Sol.