divendres, 17 de maig del 2013

CRUIXIMENTS (NI TIRETES NI AGULLETES) QUE EM PASSEN FACTURA

50 quilòmetres de muntanya no són cap broma i des que vaig tornar de la Pedriza, dimarts a la tarda, m'ha costat molt recuperar-me. Dimecres només em sentia cansat, el problema va sorgir dijous, quan vaig haver de baixar les escales i em vaig adonar que no podia fer-ho sense recolzar-me en la barana. El que tenia era un "estat de fatiga extrema amb fort sofriment d'alguna part del cos" (...en aquest cas, les cames) i que es coneix amb el nom de cruiximents. De fet, per refereir-nos a aquest tipus de dolor fem servir molts mots erròniament (agulletes, tiretes, fiblades, punxades), però la forma correcta, en català, és cruiximent d'ossos o cruiximents.


No es veuen però hi són...els cruiximents - Tornar a córrer


Afortunadament, avui estic una mica millor i he fet una estona d'el.líptica i, si tot va bé, demà ja correré una estona.

3 comentaris:

joan ha dit...

M'agrada que ens alliçonis amb el català, i aquestes pallisses és millor compartir-les, a Balaguer hi ha camins guapíssims...

Sebas Guim ha dit...

En recordo una de bona, de tiradeta, a la Noguera. L'any passat va estar moooolt bé!!! ;-)

Joan Castellà ha dit...

T´hi has d´anar adaptant de mica en mica al canvi . Una abraçada.