diumenge, 19 de maig del 2013

JA TINC REPTE: TRAIL DE PEÑALARA-80K

Vaig decidir fer el salt a les ultres po vaig fer sense tenir una idea clara de ni quan ni on volia córrer. No m'ha costat gaire decidir-me. El Gran Trail de Peñalara es disputa a finals de juny, d'aquí a 40 dies, i em cau molt a prop. La distància de la prova reina és de 110 quilòmetres, però hi ha alternatives atractives com una de 60K o una altra de 80K. És aquesta última la que he elegit. 3800 metres de desnivell positiu acumulat, amb sortida des de Navacerrada i arribada a La Granja. En el recorregut s'hauran de superar dos cims (La Maliciosa-2227 m i Peñalara-2428 m) i diferents colls o ports de muntanya (Dehesilla, Morcuera, Perdón i Reventón)...tota una tortura per algú que està acostumat a l'asfalt. Per si no fossin poques dificultats cal afegir-hi el fet que la cursa comença a les onze de la nit!!! És a dir que quan surti el sol...ja no hi veurem.
Ahir a la tarda em vaig escapar a Navacerrada amb la intenció de fer un primer reconeixement de la zona. La idea era fer el primer tram del recorregut, amb la pujada a La Maliciosa i descens fins a Canto Cochino (18K), per tornar al punt de sortida per una altra pista (33K). 
La Maliciosa al fons - Tornar a córrer
Primers trams amb neu - Tornar a córrer
Avançar corrent es fa pesat - Tornar a córrer

Però les coses no van anar com m'imaginava. El temps va anar empitjorant a mida que m'anava endinsant a la muntanya i la neu va cobrir el camí. Entre la meteorologa i el fet que no vaig observar el mapa amb deteniment, va fer que em desviés cap a l'oest, seguint el PR17 que condueix al port de Navacerrada. Quan men'n vaig adonar, dalt del coll, vaig preferir girar cua i anar a buscar el punt en què havia comès l'error.

Neva, hi ha ventada i m'he equivocat de camí - Tornar a córrer
No m'alegra haver-me equivocat, tot i que prefereixo haver-ho fet en un entrenament que no el dia de la cursa...d'això es tractava, no? Hi ha moltes coses que he d'aprendre, de la muntanya i de les curses de muntanya. Cal començar des de zero i anar sumant. L'experiència d'ahir, n'estic convençut, em servirà en el futur.Gràcies a la Bea Garcia i a la Real Sociedad Espanyola de Alpinismo Peñalara, que han fet possible queem pugui plantejar aquest nou repte. Ara em toca a mi la feina de preparar-me per aquest nou objectiu. I no és poca.

4 comentaris:

Sarrios ha dit...

Molt potent el repte! Segur que ho aconsegueixes! Ja t'anirem seguint! Jo pujo caminant a Peñalara o a la Maliciosa, i encara gràcies! Fer-ho corrent i en una cursa de 80 km...sense comentaris!
Marta

Joan Castellà ha dit...

Ja tens un bon repte per començar , ara a seguir entrenant i millorant la tècnica en baixades .

Joan Antoni Garcia Gomà ha dit...

Molt bon repte!! Jo em plantejo l'any vinent passar-me també a ultres. A veure si tinc pitrall per la Matagalls!!

Sebas Guim ha dit...

Daniel Calleja y Marta Viladot-Aquesta primera etapa del recorregut em va portar records del dia que vam pujar des de la Barranca cap a La Maliciosa, el dia que es va anunciar el fitxatge de Cristiano Ronaldo...Gràcies!!!
Joan Castellà-Això mateix. Preparat per relliscar i caure...i poder tornar a córrer ;-) Gràcies!!!
Joan Antoni Garcia Gomà-Eeeeep!!! Que això és aquest any i l'estiu passa molt ràpidament. Molta sort!!! Gràcies!!!