dilluns, 16 de gener del 2012

SENSACIONS IMMILLORABLES A LA MITJA DE SITGES

La idea era sortir a un ritme d'entre 3'40" i 3'45" el quilòmetre. Vaig creuar l'arribada en 34ena posició amb un temps d'1.18'25", a 3'43" de mitjana. I això em fa estar satisfet, tot i que és cert que m'hauria agradat un registre un pèl inferior.
La cursa en sí va ser molt bona. Sortida des de la vintena fila, intentant obrir-me forat cap endavant. En una operació semblant també hi havia en Pablo Amorós, de l'Stikaful. Junts vam anar avançant durant la primera fase de la prova. Quan començàvem a enfilar la pujada de la carretera, a la sortida del poble, la que posteriorment es proclamaria vencedora en la categoria femenina, la letona Ilona Marhele, va estar a punt de fer caure en Pablo. Pitjor no s'hi podia haver creuat. Es va obrir un forat amb el grup anterior i em vaig posar a tirar del nostre. Pensava que m'estava quedant sol però quan m'he girat m'he trobat amb un tren de mercaderies enganxat al meu darrere. La situació no ha canviat gaire, fins al pas pel quilòmetre 10. Allà m'han passat el local Nico Sáenz (animat efusivament per un públic entregat) i un parell de corredors més. Sempre que t'avança algú penses que és l'inici del decliu i ahir, aquesta sensació també se'm va aparèixer. Però vaig reaccionar a temps, posant-me al seu darrere...i a aguantar. Al km. 15 em vaig prendre un gel  i vaig iniciar la pujada de la carretera. Em vaig fixar en un grup que s'anava desintegrant, on hi havia en Mario Badia, dels corredors.cat, que havia sortit una mica més ràpid que jo. Al pas per la catifa del km.16, a dalt de tot, em duia 40" i em vaig plantejar agafar-lo, com un objectiu afegit a la cursa.
Em vaig posar les piles, vaig tancar els punys i vaig apretar les dents. Quilòmetre a quilòmetre vaig anar avançant cap a l'arribada. Em sentia fort i els ànims dels sitgetans em van ajudar a seguir lluitant. Vaig avançar uns quants atletes, entre ells en Mario, poc després del km. 20. Un cop a la recta final, tot i que no hi havia ni alicient ni recompensa, vaig fer un últim esforç.

La cursa em va agradar. No recordava que hi hagués tanta gent animant als carrers...i això ajuda moltíssim. El recorregut el recordava més pla. Dues pujades llargues però sostingudes i dues més de curtes però amb un fort pendent, són un impediment per a fer bones marques.

També em va agradar l'eficiència de l'organització, que va penjar anar actualitzant les classificacions, pocs minutets després de l'arribada. A l'hora i trenta minuts de cursa ja estaven penjats els resultats dels corredors arribats en 1.27'. Excel·lent. Aprofundint una mica en les dades, avui he pogut comprovar una mica l'evolució en cursa vista des del xip.

A Sitges hi vaig anar amb en Jordi Gil, company de TV3, que actualment presenta l'Info K. Fa poc que ha entrat en el món atlètic i es va superant cada dia que corre. Ahir va millorar el seu registre en una mitja marató i el va deixar en 1.26'13". Enhorabona per a ell...candidat a l'equip Desman2012. A més d'en Gil també hi va haver una bona representació del Departament d'Esports, amb en Jordi Fandiño, en Xavi Bonastre, en Quique López Vilalta, l'Arcadi Alibés, en Joan Ramón Vallvé i (no és d'esports però també compta) en Ferran Moron.

Aquest matí he rodat suau, 10 kms., amb el pensament ja en una altra mitja marató, la d'aquest cap de setmana a Getafe, on intentaré fer 1.17. La pressió, per a mi...

4 comentaris:

Joan Castellà ha dit...

T´ha sortit com volies entre 3´40 i 3´45 . Ja pots estar content .
He vist les classificacions hi has quedat molt endavant . També he vist que un company del club ha quedat el segon de la general, però aquest menja a part.

Mario Badia ha dit...

M'hauria agradat tenir ahir el teu final i les teves sensacions.

Crec que vaig sortir massa ràpid i la por de quedar-me sol va fer que fes la primera volta per sobre les meves possibilitats. Evidentment, a la segona volta, ho vaig pagar.

Va, a Getafe un minutet menys i sense presió.

Cuida't.

Mario

joan ha dit...

Pel que veig has tingut una setmana escriptora; mitja horeta llegint les teves cròniques i satisfet cap a dormir. Només una cosa, pensa en la mitja de Bcn o la de Balaguer per fer plegats; a Balaguer ja saps que tens xofer de Lleida a la capital noguerenca. Salut i pendents de Getafe. Sooort.

Sebas Guim ha dit...

Joan Castellà-Segon de la general són paraules majors...a l'abast de molt poquets. Jo em conformo amb el meu rendiment i, a poc a poc, apropar-me a temps millors.
Mario Badia-De sortida et vaig veure molt endavant i vaig pensar d'anar a buscar-te, m'hauria agradat anar junts. Però us en vau anar molt i em va ser impossible...
Joan-Vull veure videos canaris (teus o seus), quan puguis envia'm links, en privat...