dimecres, 25 de gener del 2012

UN FRE A LA PROGRESSIÓ. I QUÈ?

No vol dir res. O potser és el que jo vull, que no tingui cap sentit, i així no haver de treure conclusions.

Aquest matí he anat al Retiro a fer un 5.000, confiant que la inèrcia de millores en què em trobo des de fa dues setmanes, es mantindria sense grans dificultats. I no ha estat així. L'última marca a superar, en aquesta distància, era 18'07". Tot i que era conscient que em costaria, em semblava un temps assequible. Els dos primers quilòmetres els he fet de forma molt còmode, a 3'38" i 3'35", però en el tercer he vist que no aguantaria. M'he plantejat convertir el 5K en un test de 3.000...tot i que, afortunadament, no m'he deixat endur pels desitjos d'abandonar. El 3'37" m'ha donat ànims per seguir lluitant. La segona part del penúltim quilòmetre va en paral·lel al carrer Alcalà, és a dir, en pujada: 3'52. Lent. En l'últim parcial no he tingut prou forces per arreglar el desgavell, 3'30", i un temps final de 18'12".

No són tant els cinc segons com que s'ha posat fre a les progressions.

I què?

Res.

Probablement, arrossego cansament després de les dues setmanes de mitges. Probablement, el fred d'aquest matí, fregant els zero graus, m 'ha afectat més que altres dies. Probablement, podria trobar més explicacions.

Però no hi guanyaré res. La solució és seguir fent la feina com l'he estat fent fins ara, tornar-hi la setmana que ve i intentar treure'm l'espineta.

5 comentaris:

david ha dit...

5 segons diu... je je je,
que son 5 segons?
va, ànims.

joan ha dit...

Obviament 5 seg. no són res; no et vull donar consells però jo intentaria no repetir el mateix test de 5000 cada setmana; alternaria tres varietats de tests, i faria cicles de tres setmanetes, això si, estant descansat el dia de la prova; la millora està garantida; perdona el rotllo, champion.

Sebas Guim ha dit...

David/5" no són res...quan són segons de més, jeje. Però si els millorem ens n'alegrem, oi?

Joan/No, no...si no repeteixo. Aquest cap de setmana faig voltes a la Casa de Campo i la setmana que ve, sèries de 1.000.
Gràcies

a4elkm ha dit...

Estic amb el joan. No has de convertir els entrenaments amb competicions. Les marques quan competim; els entrenaments per entrenar.

Jaume

Sebas Guim ha dit...

Ostres, Jaume...no ho acabo de tenir del tot clar, això. Cada cursa la fem en un traçat diferent, amb medicions que varien, circuits que contenen pujades i baixades...
Els entrenaments són una referència excepcional. Tot i que no els fem "a mort", com una cursa, els fem en el mateix lloc sempre i ens serveixen per saber en quin punt de forma ens trobem.
Dit això, els 5" d'aquell 5000 no són importants, no m'hi menjo el cap.
Gràcies!!!