dimecres, 4 de gener del 2012

ANY NOU, NOUS MÈTODES: PER COMENÇAR,CINC MILS I PUJADES

Titular llarg, lleig i un pèl incert.
Però la intenció de fer coses diferents, per tal de canviar la tònica dels últims dos anys, m'acompanya a tota hora. I en aquest inici d'any queda com que potser així ho tindré una mica més present. A començaments de temporada, a finals de juliol, ja tenia la idea de canviar algunes coses del meu sistema d'entrenament, però molt aviat vaig caure lesionat i vaig haver de tornar al tradicional de sumar quilòmetres i quilòmetres i deixar-me de ritmes excessivament elevats.
Què ha canviat ara per tornar-ho a intentar sense la por de recaure? Ara mateix porto un bon entrenament a les cames i estic finet. Faig més estiraments i treballo músculs que abans no feia servir per a res, músculs que m'ajudaran a aguantar la "sobrecàrrega" d'intensitat que em demanen els canvis de ritme (ja siguin fartleks o sèries).
Dilluns, 13 kms.; dimarts, 17; avui, 16. L'important, però, és el contingut: ahir vaig fer un 5.000 al Retiro, en 18'30" (3'42" de mitjana) i avui he fet dos blocs de tres sèries (recuperant 1'30" i 4' entre blocs), en pujada, al Parc de la Fuente del Berro. La distància és imprecisa; els temps, em serviran de referència per al futur: 1'18"-1'14"-1'14" i 1'17"-1'15"-1'12".
Entre les pujades, els 5.000 i unes visites al circuit de la Casa de Campo, confio fer aquella "qualitat" que m'ha faltat les últimes temporades.

4 comentaris:

Guillem ha dit...

Menys quilómetres i més qualitat. Diuen que és la millor manera de baixar les marques, no?

Però la veritat és que per donar-li canya tan sovint s'ha de tenir el "coco" ben preparat, perquè a mi cada dia que em toca un entreno de sèries, fartlek o costes, em fa una mandra...

Sebas Guim ha dit...

No, no...m'he oblidat d'afegir que no tinc intenció de reduir quilòmetres...es tracta d'afegir un pèl de qualitat, que la tenia oblidada (només corria à ritmes alts quan competia).
Mandra, és una manera suau de dir-ho...Ànims!!!

joan ha dit...

Pinta molt bé, a Barcelona optes a marca i això motiva. Jo també vull muntanyejar força aques mes de gener, a agafar potència.I a veure com progresses amb els 5000; quan passis per Bcn fixe que millorarem els registres de Nadal. Salut i Km., però menys, home, que treuen xispa per la qualitat.

Sebas Guim ha dit...

Prats...no em convenceràs d'intentar-ho. Toco de peus a terra i sóc conscient que em trobo a anys llum de la meva marca. I de quilòmetres...faré ùjades i baixades.