dissabte, 21 de gener del 2012

EL MARATEST, UNA GRAN IDEA PER A L'ÚLTIMA PROVA

No em coincideix en dates i no hi podré anar, però des que em vaig assabentar de la posada en funcionament del MARATEST, no he parat de pensar-hi. La primera pregunta que em ve al cap és clara: ¿Per què a ningú se li havia acudit abans?
Tres setmanes abans de la Marató de Barcelona, el 4 de març, a Badalona, un test organitzat de 30 quilòmetres, en format de cursa, amb sis tipus de llebres que aniran a diferents ritmes de pas, ajudant aquells corredors a assolir els seus objectius. Una gran manera de posar-se a prova per saber a què podran aspirar el 25 de març. Un dels aspectes que ens falla quan fem un test de 30 kms és la hidratació. O fem una breu parada a la font de torn per beure una mica o ens veiem obligats a tirar endavant sense omplir els dipòsits. De gels en podem dur, als pantalons, però és recomanable barrejar-los amb aigua per aconseguir que facin l'efecte esperat. Al Maratest hi haurà avituallaments líquids, cada 5k, i dos avituallaments sòlids.
Ara que l'atletisme popular viu un autèntic boom i que estrenem maratonians com bolets, precisament per aquests debutants em sembla un test fantàstic.

Avui, però, les meves fantasies giren al voltant de la Mitja de Getafe que correré demà. Hi arribo amb menys quilòmetres que la setmana passada a Stiges, així que confio fer-hi un paper digne. Com m'agrada mullar-me, havent fet 1:18:25 la setmana passada, la idea és baixar d'1:17:50. Si no me'n surto, ja ploraré una mica...

3 comentaris:

Joan Castellà ha dit...

Està força be aquesta cursa de Badalona. El que dius de l´aigua jo porto un cinturó amb botellins d´aigua per les tirades llargues ho per l´estiu. Va molt be . Molta sort per demà.

Guillem ha dit...

Em sembla bona idea, però no entenc gaire el tema d'haver d'anar amb xip groc i tal... Al final el que es vol és que sigui un entrenament, no?

Respecte a l'anterior post, a mi també em costa molt fer sèries. Sempre busco alguna excusa per canviar l'entrenament. Però potser el tema de fer-ne només 4 o 5 com fas tu, fa que sigui relativament més assequible, tot i que el ritme sigui més ràpid.
Perquè a mi el que em costa és quan vaig per la 3a, patint, i penso que encara no he arribat a la meitat...

Demà 1:17'30'' com a mínim!!

Sebas Guim ha dit...

Joan Castellà-La diferència és que no has de dur cinturó. És un entrenamient-cursa i això implica condicions de cursa, en tots els sentits, pq tothom se senti com en una cursa, amb la novetat que no hi ha curses d'asfalt de 30 kms...i menys a tres setmanes d'una marató.
Guillem.Precisament per això, el xip, que et marcarà temps oficial i parcials. El tema de les sèries...ara mateix tinc un ritme de rodatge més lent que en anys anteriors. Per guanyar un punt de velocitat crec que necessito sèries. Si em veig amb cor aniré augmentant el nombre de canvis...En cas contrari, amb 5 ja està bé. Tot plegat, també, és una mica mental i d'estat d'ànim. Sento que em va bé, m'ho crec, corro amb més confiança.
Una abraçada a tots dos.